Article

The two complete opposites - vintages 2020 & 2021

פורסם ב 
2024
 
Feb
 
24

במרכזו של קטלוג היין לשנת 2024 עומדים שני בצירים, 2020 ו- 2021 – שני בצירים הפוכים בתכלית זה מזה.

בעוד יינותיו האדומים של בציר 2020 ניחנו בעושר פרי עז, ריכוז וחומציות, יינות בציר 2021 האדומים, הם התגלמות העדינות הבורגונית נטולת הצבע ושופעת הפיתוי.

סביב האנומליה הזו, עולה ומתחדש בעצמה רבה השיח על שינויי האקלים, אירועי הקיצון הבאים איתם והסתגלות הגפן אליהם, ומתחדדת חידת גדולתו של הטרואר הבורגוני.

בעוד הגפן, כך אומרים הבורגונים, מסתגלת וממשיכה להוציא פרי איכותי, כמויות היבול כן נפגעות; ב- 2021 הרבה יותר מב- 2020.

היינות האדומים של בציר 2021 מלאי פיתוי, רכות, ופירותיות; יינות אותנטיים, קלאסיים, טהורים; יינות מלאי חיוּת ונעורים הממלאים את ליבו של הלוגם מהם בחדווה. הלבנים, נדירים מבחינה כמותית, מעניקים לנו את בורגון החדה, החומצית, המינרלית, זו שחשבנו שלא נפגוש בסביבה של התחממות גלובלית.

אבל בלילות שבין ה- 6-8 באפריל 2021, כשכפור כבד שירד למינוס 8 מעלות, תקף את כל בורגון, אף אחד לא יכול היה לתאר שכזו תוצאה מרנינה תשכב בחביות טרום הבקבוק.

Extremely seductive and elegant reds, came after a severe traumatic frost, that led to a crop loss among the gravest that Burgundy have had for half a century.

שום סימן לא בישר על מה שצפוי יהיה להיות אירוע כורמות היסטורי שהוביל לכמויות מזעריות כמו שבורגון לא ידעה 50 שנה.

וגם אם 2021 לא תתברג לרשימת שנות הבציר הטובות ביותר בהיסטוריה של בורגון, זהו בציר מהמענגים ביותר שהיו, בציר "קר" וקלאסי.

באופן טבעי, יינות 2021 יחשבו לנצח כנדירים. הם מספרים סיפור חקלאי-אנושי מרתק והם חלק מהפזל המרכיב את התמונה המשתנה והמגוונת של שנות הבציר ואופי היינות הייחודי של כל אחת מהן.

לעומתם, 2020 מביאה אל כוס היין האדומה שלנו את ההיפך הגמור - שפע פרי עז, עשיר, מרוכז, בעל אפיונים הגורמים לנו לחשוב שזהו בציר "חם". אבל למרבה הפלא עונת הגידול לא התאפיינה בגלי חום משמעותיים; להיפך, הטמפרטורות היו מעט פחותות מהרגיל. אמנם חום חריג בכל זאת הגיע באוגוסט אבל לא הוא שקבע את אופי היינות, אלא תנאי היובש ששררו סביבו לצד רוח הצפון שלא איחרה לבוא, ושבעקבותיהם התקבלו רמות גבוהות של אידוי שגרמו לריכוז בו זמני, הן של המיץ והן של החומציות.

זוהי אולי התופעה שמסבירה הכי טוב את אופיים של יינות 2020 – למרות עליית הסוכר החדה, הענבים שמרו על רמות מאד גבוהות של חומצה.

2020, another excellent, warm and dry, vintage; with astonishing freshness and purity in both colors.

בבורגון מדברים על היינות האדומים של בציר 2020 במונחים היסטוריים של איכות בציר שלא הייתה כדוגמתה. עם זאת, אין ספק שאופיים של היינות האדומים חריג והעושר שלהם פחות "בורגוני", כך שעדיף יהיה לחכות איתם מספר שנים לא מבוטל.

גם הלבנים של 2020 שונים בתכלית מאלו של 2021 – העושר הארומטי יוצא הדופן שלהם לצד החומציות העזה, החיוּת והרעננות, מציבים אותם גבוה בפסגה. זהו שילוב חריג, ייחודי ומרגש. ולמרות שחלקנו נוטים לאהוב את החדות העזה בה מתאפיינים הלבנים של 2021, הלבנים של 2020 גדולים מהם וישמרו לנצח על איזון והרמוניה.

תאריך
 
 
התכנסות
שעה
מקום
מחיר

רשימת היינות

arrow down
לפרטים נוספים והרשמה

הרשמה לאירוע

תודה רבה. בקשתך נקלטה.
השתתפותך באירוע תאושר טלפונית בהתאם למספר המקומות הפנויים.
Oops! Something went wrong while submitting the form.