Article

Recent new Domaines worth getting to know

פורסם ב 
2024
 
Feb
 
24

שבעה יקבים חדשים מקשטים השנה את הקטלוג. ארבעה מתוכם הם סוג של הסתעפות, או התפתחות אם תרצו, של יקבים וותיקים הנמצאים איתנו כבר שנים, ושלושה נוספים, חדשים לחלוטין – את כולם אנחנו מקבלים בעיניים נוצצות.

נתחיל דווקא בשלושת האחרונים, והראשון מהם, מגיע לו כבוד מיוחד ששורשו סנטימנטלי – Domaine Pierre Gelin.

היו אלה היינות של ז'לה ששתינו לראשונה בהגיענו לבורגון לפני 23 שנים. אליהם צללנו בערב חורפי ראשון וטיפת הקסם האדום של צפון קוט דה נואי שנחתה בפינו, לא משה ממנו עד היום.

היקב, הממוקם בכפר פיסה, הוא השכן וספק היין העיקרי של המסעדה ובית המלון הקטנים הקיימים עדיין במעלה אותו רחוב ובהם התארחנו שנים רבות. המשוטט במעלה הרחוב, אם יתמיד לסיים את העלייה המתונה, יגיע עד לכרם הפרמייה קרו Clos Napoléon – הלוא הוא כרם המונופול של Gelin ותפארת כרמי הכפר Fixin.

מכיוון שהיקב משחרר באיחור מבורך את יינותיו, התמזל מזלנו ולאחרונה שתינו בקבוק מעט יותר בוגר שהציף אותנו באור ואנרגיה של עסיס בריא, קלאסי, טהור, עם ה"תיבול" המפתה של תסיסה באשכולות שלמים.

אנחנו מזמינים אתכם לנסות את הדבר האמיתי, בורגון של פעם, מחלקה הצפוני של קוט דה נואי, במחירים סבירים; יינות נגישים המענגים את החייך בעסיס שופע קסם ואותנטיות.

Pure authentic wines from the leading traditional Domaine in Fixin; the monopole owner of the excellent Fixin premier cru, the Clos Napoléon.

עוד יקב ממרכז הלב הפועם של צפון קוט דה נואי, ז'ברה-שמברטה, הינו Marc Roy – יקב פיצפוני של 4 הקטר, כולם בכרמי וילאז' המעובדים תחת ידיה הסופר-מוכשרות של אלכסודנרין רואה ומוציאים יינות שעוקפים חלק ניכר מיינות הפרמייה קרו שאתם מכירים.

היינו רוצים לכתוב "רוצו לטעום"; אבל יש כל כך מעט...

With less than 4 hectares of vines in Gevrey-Chambertin, meticulously cared, Alexandrine Roy produces pure, elegant wines. Her village wines can challenge many prestigious premier crus.

יקב חדש נוסף, Michel Bouzereau, הוא כוכב נוצץ בשמי מרסו ופוליני – עם אחיזות משמעותיות בכרמים המהוללים של בורגון הלבנה ועבודת כרמים מהקפדניות שיש, מישל בוזרו נספר כיום בנשימה אחת לצידם של יקבי העל של מרסו – רולו, לפון וקוש.

מהבורגון הפשוט, דרך שני יינות הוילאז' ועד לפרמייה הקרו המהוללים שברשימה – כל היינות מרוכזים, בעלי אנרגיה וחומציות ומהלכים כלוליין על החבל הדק שבין מרסו לפוליני. כל מה שאפשר לבקש מבקבוק לבן גדול מהאזור.

It is the incredible attention to details that results this pure, elegant character of the wines from Bouzereau's vineyards in Meursault and Puligny-Montrachet.

וגם ארבעה יקבים שהם מעין "תת-יקב" ליקבים וותיקים מצטרפים אלינו השנה -

הראשון שבהם, Dominique Lafon, עם היקב הפרטי שלו, מעין "פינה לנשמה" של כורם וותיק ויינן גאון שהתפנה, אחרי שהעביר סמכויות ביקב המשפחתי Comtes Lafon, לשוב ולעבוד, כמו היה בן 20, את הכרמים שברשותו. יינות מהפנטים של אחד מגדולי הייננים בבורגון – ללגום בלי להסס.

בשנה שעברה קסם היינות של David Duband הילך על כל מי שטעם מהם; יינות סופר אלגנטיים, שופעי פיתוי ומהכפרים והכרמים בין המפוארים שיש לבורגון האדומה.

את טביעת האצבע המוכשרת שלו, מניח דויד דובו בשני יקבים נוספים -

Terres de Philéandre – יינות הנגוס של Duband מפיסה, מרסנה וסביני-לה-בון, כמו גם שני לבנים מטריפים – מספקים חווית שתייה הרבה מעבר לשתייה יום-יומית.

Domaine Mia – מכורמות אורגנית של כשמונה עשר הקטר, מטרוארים פחות שגרתיים בלבו של קוט שאלונז, ותחת ידיו הכישרוניות של דויד דובו, מוציא היקב המפתיע הזה יינות מ- Rully  ו- Mercurey יינות לבנים אנרגטיים, עזים ושופעי רעננות ויינות אדומים אלגנטיים, מעודנים, בתסיסה באשכולות שלמים ושפע של עסיס Duband-סטייל.

חלום לכל מי שרוצה לקבל את כל הקסם ובה בעת לשתות בלי לחשוב יותר מדיי.

אחרון חביב - Olivier Merlin – אחרי שהרבה שנים אנחנו מביאים את היין הייחודי Pouilly-Fuissé 1er cru Clos des Quarts – כרם המונופול שנרכש יחד עם Dominique Lafon, אנחנו שמחים להציג בפניכם השנה גם את יינות היקב הפרטי של Merlin  - שני יינות בורגון אדום ממאקונה, יינות שהם עסיס פינו נואר קלאסי טהור ואותנטי, ולצידם ארבעה לבנים מ-  Pouilly-Fuissé, שלושה מהם מתוך 22 הכרמים בפואי-פיסה שהועלו לדרגת פרמייה קרו. ממש כדאי לנסות.

תאריך
 
 
התכנסות
שעה
מקום
מחיר

רשימת היינות

arrow down
לפרטים נוספים והרשמה

הרשמה לאירוע

תודה רבה. בקשתך נקלטה.
השתתפותך באירוע תאושר טלפונית בהתאם למספר המקומות הפנויים.
Oops! Something went wrong while submitting the form.